The BUSD Board of Education unanimously passed Resolution 21-040 to support the achievement and success of all Latinx students at the June 2, 2021 Board meeting. Noting that Latinx students, who make up approximately 22% of students in the District, are an extraordinarily diverse community, consisting of various nationalities, races, spoken languages, social and political histories, and cultural practices that should be celebrated and recognized as a major contribution to the social fabric of the City of Berkeley, the Resolution calls for the District’s approach to educating Latinx students to be considerate of and responsive to the diverse needs and experiences that Latinx students bring into our classrooms.
School Board Director Ana Vasudeo, who worked with School Board Vice President Ka’Dijah Brown to introduce the Resolution, believes it will help address some of the District’s pressing needs for targeted strategies to help close the opportunity gaps faced by Latinx students and Latinx EL students with regards to math proficiency, college and career readiness, and the need for improved reclassification rates for English language learners. “I hope that someday these resolutions will no longer be needed and that we as a district will close the opportunity gaps for all our students,” said Vasudeo. “We are not there yet, but I’m grateful to my board colleagues for sharing this commitment.”
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En su Reunión del 2 de Junio, el Board of Education de BUSD aprobó por unanimidad la Resolución 21-040 para apoyar el logro y éxito de todos los estudiantes Latinx. Tomando en consideración que los estudiantes Latinx, los cuales constituyen aproximadamente el 22% de los estudiantes en el Distrito, son una comunidad extraordinariamente diversa, la cual consiste de varias nacionalidades, razas, idiomas hablados, historias sociales y políticas, así como costumbres culturales las cuales deben de ser celebradas y reconocidas como una importante contribución al matiz social de la Ciudad de Berkeley, la Resolución hace un llamado para que el acercamiento del Distrito hacia la educación de los estudiantes Latinx sea considerado y que responda a las diversas necesidades y experiencias que los estudiantes Latinx traen consigo a nuestros salones de clase.
La Directora del School Board, Ana Vasudeo, la cual trabajó con la Vicepresidente del School Board, Ka’Dijah Brown, para presentar la resolución, cree que ayudará a abordar algunas de las necesidades apremiantes del Distrito para estrategias específicas tales como ayudar a cerrar las discrepancias en las oportunidades a las que se enfrentan los estudiantes Latinx y los estudiantes Latinx EL con respecto al dominio en matemáticas, la preparación para la universidad y la carrera profesional, y la necesidad de mejorar las tasas de reclasificación para los Estudiantes Aprendiendo Inglés (English Language Learners). “Espero que algún día estas resoluciones ya no sean necesarias y que nosotros, como distrito, cerremos las discrepancias en las oportunidades para todos nuestros estudiantes”, mencionó Vasudeo. “Todavía no lo hemos logrado, pero estoy agradecida con mis colegas del Board por haber compartido este compromiso”.